• fejlec01.jpg
    • fejlec05.jpg

zold csik

Kedves Látogatónk!

Üdvözöllek a Dráva Természetbarát Sport Egyesület honlapján.   Természetjáró  csoportként  nálunk ebben a témában  találhatsz  írásokat,  képeket. Tájékozódhatsz egyesületünkről rendezvényeinkről, kulcsos turistaházunkról.  Köszönjük, hogy támogattad egyesületünket adód  1 % -val!

Jó böngészést!

Jancsi Attila, Dráva T.S.E. Elnöke, de a Barátaimnak, ismerőseimnek csak atiKA!

zold csik

Történetünk

Tartalomjegyzék

A kezdetektől a Dráva Természetbarát Sport Egyesület megalakulásig

Minden egy pingpongasztal építésével kezdődött 1973 nyarán, amikor unatkozó fiatalok és idősebbek hasznos elfoglaltságot kerestek maguknak és ezt ebben a sportolásra és szórakozásra egyaránt alkalmas asztalban látták meg. Az épített beton asztal nagy csaták színhelye és barátságok kezdete volt, de jött az ősz és vele a szeles, csapadékos időjárás. Ezzel a pingpongasztallal és egy klubhelyiség kialakításával megkezdődött valami, amit ma Dráva Természetbarát Sport Egyesületnek hívnak! Kellett hozzá a közösségért munkálkodni képes társaság, ehhez egy vezető, akiben volt képesség arra, hogy összefogja és vezesse a csapatot a klubhelyiség kialakításánál, majd később a programok szervezésével fenntartsa az érdeklődést. Ő volt Gida Tibor, a klubvezetőnk. Emlékkönyvi beírás erről az első pár hónapról.

Lehet olvasni!

Sokat dolgoztunk a klubban és a környezetünkben is. A klubhelyiség folyamatosan szépült, de fásítottunk is, vagy társadalmi munkáztunk a városért, az akkor „Felszabadulási emlékműnek” nevezett szobornál! A klubélet szépen működött: jöttek vendégek, akik nagyon sok témában tartottak előadást. Voltak beszélgetős és zenés programok, vetítések, viták, múzeum- és színházlátogatások. 1975 év elején Karádi Károlynéval beszélgettünk a természetjárásról. Itt volt az a pillanat, amit úgy lehet kifejezni, hogy „Akit a mozdony füstje megcsapott”! Minket itt csapott meg a túrázás „füstje”, de rendesen! Erre még rátett egy lapáttal Kósa Pali bácsi vetítése túrás élményeiről. Vendégkönyvi beírások itt olvashatók.

Ezen a tavaszon megalakult a Természetbarát szakosztály.

Első megmozdulásunk egy püspökszentlászlói hétvége volt. Majd mecseki túrák és egy felejthetetlen nyári hét következett a Balatonakali Országos Természetbarát Campingben. A következő években is folytatódtak az előadások és a túrák, amik kibővültek az országjáró motoros túrákkal. A Pannónia és a Hungária motoros túrákat teljesítettük. A nagy létszám hozta a nős-nőtlen foci derbiket és a pingpong csatákat. Mindkét sportágban beneveztünk a városi bajnokság alacsonyabb osztályába. A természetbarát vonalat tovább erősítette Kiss Lajos bácsi látogatása a klubban és az a jó kapcsolat, ami ott kialakult megmaradt köztünk haláláig. Bekerültek az első pecsétek az Országos Kék túra füzetekbe 1977. VI.18-i dátummal! 1978-tól kezdtük meg a kisújbányai kulcsos turistaház kialakítását a volt iskolaépületből. Képek és emlékkönyvi beírások erről az időszakról.

A következő évtized leginkább a kulcsos turistaházunkról, annak felújításáról szólt. Nagyon sok időt és energiát fektettünk bele azért, hogy jól érezzék magukat a Mecsek talán legszebb völgyében a túrázók! Szinte az alapoktól átépítettük a házat. A fapadló- és a tető cseréjén kívül dolgoztunk a rossz állapotú vályogfal részek kiváltásán is. A konyha és a belső vizesblokk kialakításával komfortosabbá tettük a házat, amin segített a szobák műanyag padlózása is. Be kellett vezetnünk a vizet az út túloldaláról, kiástuk ülepítő gödrét. Ezek a munkák a kemény, köves talajban eléggé nehéznek bizonyultak. Akik abban az időben arra jártak mindig kérdezgették: „Mi az az éktelenül sok strigula a falon?” Egyszerű volt a válasz: „Az ásó brigád sörfogyasztása!” De ez csak addig volt látható, amíg egy külső tatarozás el nem takarta emlékeinket… Amikor a főépületet rendbetettük nem pihentünk, hanem nekiláttunk a hostell társalgóvá alakításának! Oltottunk tüzet is, amikor a fél hegyoldal égett a faluban. Sokat jártunk le Óbányára, mert ez a völgy mindannyiunk kedvence lett, és ez a mai napig így van. De közben túráztunk is: elkezdtük a Dél-dunántúli Kéktúrát és az akkori útvonalon Szekszárd és Kaposvár között be is fejeztük. Szakosztályunkhoz köthetően autós túrák lettek meghirdetve az Ormánságba és az Őrségbe. Észak Magyarországi autós túrán voltunk 1984 augusztusában. A Szlovák-paradicsomba is lett szervezve autós túra, ahol szintén voltak gyalogos túrák is.

Adriai túrát szerveztünk 1989-ben. A Dubrovnikhoz közeli Kupariban  voltunk a kempingben. A recepciónál próbálkoztunk az angol és a német nyelvtudással, semmi! Csak az elmúlt évek „kötelezője” az orosz segített rajtunk! A bérelt Barkas költségét az óbányai táborhelyen végzett betonozási munkáért kapott pénzből fizettük ki. A sok munka után álmunkban sem gondoltuk, hogy azt, amit itt létrehoztunk, egyszer bárki elveheti tőlünk! De sajnos eljött ez az idő is! Amikor úgy éreztük, hogy anyaegyesületünk nem képviseli megfelelően szakosztályunk érdekeit, kiléptünk ebből a kötelékből és megalapítottuk a Dráva Természetbarát Sport Egyesületet! Mi kellett hozzá? Egy társaság, aki képes egymásért, a csapatért dolgozni és egy vezető, aki összefogja őket! Ő volt Gida Tibor. Mintha ezt már írtam volna valahol? Na, mindegy, így történt!

U.i.
    A megfakult vendégkönyvi beírások, fényképek csak azt bizonyítják, hogy a kezdeteknél is azt szerettük csinálni, amit ma! Túrázni, munkálkodni saját csapatunkért és segíteni ott ahol kellett! Mi itt, a természetjárásban vagyunk otthon! Arról, hogy a kisújbányai ház most 2019-ben hogy néz ki, inkább nem beszélnék… Fáj a szívünk!

Összeállította: atiKA & Rongyí

mecsekerdo

mecsekerdo         bmtsz logomtsz logo 2014 kor 4duna drava

Don't have an account yet? Register Now!